mazikagate
مرحبا بك زائرنا العزيز اذا كنت عضو لدين فقم بتسجيل دخولك اما اذا كنت زائرا لدينا فيشرفنا انا نستضيفك بالمنتدى فقم بالتسجيل نرحب بك زائرا او عضوا
mazikagate
مرحبا بك زائرنا العزيز اذا كنت عضو لدين فقم بتسجيل دخولك اما اذا كنت زائرا لدينا فيشرفنا انا نستضيفك بالمنتدى فقم بالتسجيل نرحب بك زائرا او عضوا
mazikagate
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةمجلة بوابةمزيكاأحدث الصورالتسجيلدخول

شرح السيرفر كله وبعض الاشياء المفيده ومميزاته وعيوبه

كاتب الموضوعرسالة
المدير العام
عضو نشيط
المدير العام

شرح السيرفر كله وبعض الاشياء المفيده ومميزاته وعيوبه Empty
مُساهمةموضوع: شرح السيرفر كله وبعض الاشياء المفيده ومميزاته وعيوبه   شرح السيرفر كله وبعض الاشياء المفيده ومميزاته وعيوبه Emptyالخميس ديسمبر 17, 2009 9:42 pm

دة موضوع كامل عن السرفرات الخاصة وهيتعدل كل ما يتضاف جديد ان شاء الله .. دلوقتى السرفر الخاص المتاح هو الاوروبى ECSROا
اما الصينى فهو مغلق تماما أو مفتوح ولكن برقم اى بى ميدخلوش غير الصينين بس وموقع سيلك رود تريدر اخلى دعمه تماما من السرفر الصينى واعلن دعمه لسرفره الخاص الجديد الاوروبى ودة موضوع كامل لية ... كل الى عليك انك تحمل الكلينت وتضيف الباتشات وخلاص تقدر تنضملنا فى اى وقت تحبة
وان شاء الله كل حاجة هتبقى واضحه بالصور + الروابط

اولاً تعريف للسرفر الخاص لسيلك رود
هو سيرفر خاص خارج اللعبة على غرار سيرفرات WoW الخاصة لكن من غير بجات ولا مشاكل زى سرفرات wow وكل الاسكلات كاملة واللفلات لحد 90 ومنطقة الروك مفتوحة , اللفلات اسرع عشر مرات من سيلك رود , معدل الدروبات اكترمن سيلك رود بعشر مرات , الجولد اكتر من سيلك رود عشر مرات يعنى الوحش الواحد العادى مش الجاينت ولا الشامبيون هيوقعلك من 400 : 1000 جولد وكل ما الوحش يزيد الجولد الى بيوقعه هيزيد .
السرفر عبارة عن لعبة هية هية سيلك رود وفيها سرفر واحد بس بعيدا ً عن سيلك رود وهو سيرفر خاص فية كل الى بتتمناه انه يتحقق لفلات سريعة فلوس كتير دروبات كتير مفيش جولد بوترز مفيش لاج غبى مفيش ديسكونكت ومفيش تمييز بين لاعب واخر , فية ايتم مول برضة لكن اسعاره اقل بكتير مثلا الارنب ب 55 سيلك مش 88 زى روض الفرج والعياذ بالله

ومش شرط تشحن ومش هتحتاج بوت اساسا وتقدر تعمل كل حاجة بايدك وفى وقت قليل .. وتقدر تستمتع باللعب كمان

والبوت ممنوع تماما ً فى السرفر الاوروبى الجديد وعقوبته البلوك عكس الصينى قديما الى كان مصرح فية البوت
انا عن نفسى اول يوم جبت لفل 30 بايدى تانى يوم جبت 40 ارجوكم محدش يسالنى ازاى ..

اظن الفرق شاسع جدا بين سيلك رود البريميوم وسيلك رود على السرفرات الخاصة

السرفر الخاص هوهو سيلك رود الجرافيك والشخصيات والاسكلات كل حاجة بس الفرق انها احسن او بمعنى اصح كدة فيها كل الى بتتمناه يكون فى سيلك رود والى مش هتعرف تحققة فى سيلك رود هتقدر وباقل مجهود تحققة على السرفر الخاص لانك مش هيضيع وقتك وتقعد 24 ساعة عشان تجيب 20 % ولا حاجة لأ دة هنا تخش تجيبلك تلت اربع خمس ست لفلات وتطلع تريدة وتلعبلك شوية بى فى بى وتقفل وتروح تشوف احوالك .
طيب نذكر عيوبة بما اننا ذكرنا مميزاته :

عيوبة مفيش مفيش ولف فى الاستبل انما فى الايتم مول بس لكن ارخص من سيلك رود ايتم مول , الاسكلات لحد لفل 70 بس رغم ان لفل 90 مفتوح ( لكن السرفر بما انه فى تقدم مستمر فية اخبار كويسة من موقع السرفر الخاص باضافة اسكلات لفل 80 ) , مفيش اوروبى لكن بردو هيضيفو الاوروبى
مفيش auto pot يعنى الدم وال mp مش بيملى لوحده لكن المشكلة دى اتحلت بمجرد برنامج صغير جدا جدا سكريبت مش بوت ولا حاجة ولا برنامج يصطب ولا كلام من دة مجرد سكريبت يشغلك شحن البوشنز الاوتوماتيكى اعتقد العيوب دى متعتبرش عيوب بمقارنه سيلك رود البريموم ديسكونكت بمشاكلها المعروفة .
مع العلم ان العيوب دى جارى تصليحها وحتى يتم تصليحها مش هتحس بيها اصلا , والناس الى زعلانه ان مفيش ولف رغم ان الولف موجود مع بعض الناس احب اقول مع كل المميزات دى الى فى السيرفر الخاص قصاد الولف يغوووور الولف لكن اطمنو الولف موجود لكن غالى شوية عشان نادر وهيضيفو الاوروبى كمان والسكلات لحد لفل 80 الجديدة وكل شئ هيضاف وساعتها سيلك رود العادية هتبقى فى طريقها للزوال والانقراض !
كفاية كلام اسيبكوم مع بعض الصور وصور شخصية ليا وروابط التحميل

تنوية :
دلوقتى الى جابلنا السرفر هنا مش انا انا عرفته عن طريق العضو gogobebo الاهى يرب يسترة وذكرت رابط موضوعه هنا فى المشاركة الى قبل دى

ملحوظة انا اسمى فى السرفر الصينى القديم كان TorNaDa هيبرد انت سبير / سورد وشيلد متستغربوش السكيلات تكفى السبير والسور وشيلد والنيوكات وزيادة كل وحش بيديلك من تلت لخمس نقط سكيل بونت وانت جايب زيرو
وأسمى فى السرفر الجديد الاوروبى oOToreOo
اى مساعدة تحتاجوها اكتبو اسمى وشوفو سبام المعلومات والمساعدات الى هيحصل
https://mazikagate.rigala.net

شرح السيرفر كله وبعض الاشياء المفيده ومميزاته وعيوبه
صفحة 1 من اصل 1